Bingen am Rhein - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Ruud Toonen - WaarBenJij.nu Bingen am Rhein - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Ruud Toonen - WaarBenJij.nu

Bingen am Rhein

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

19 Juni 2010 | Duitsland, Bingen am Rhein

Hoi iedereen!

Afgelopen 2 weken heb ik de zogenaamde ‘summerschool’ in Bingen gevolgd. De reis naar Duitsland verliep zonder al te veel problemen. Na een korte tussenstop in Nederland hebben pap en mam me naar Bingen gebracht. (nog bedankt) Het was gelukkig niet ver, maar 250 kilometer of zo.

Eenmaal aangekomen werd ik hartelijk ontvangen door enkele studenten van de hogeschool in Bingen. Toen iedereen was aangekomen hebben we samen gezellig koude pizza gegeten. Er waren studenten uit zes verschillende landen: Finland, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië, en Noorwegen (ik dus). De eerste officiële dag van de summerschool bestond vooral uit college’s, en ’s avonds hadden we met alle internationale studenten en docenten een diner. Ruinan, een van de studenten uit Engeland (hij kwam eigenlijk uit China, maar goed) daagde me uit tot een wedstrijdje bier drinken. Ondanks dat ik dat wedstrijdje gewonnen had, hield ik er wel meteen een reputatie aan over..

Daarna hadden we 2 dagen lang college’s. Woensdagavond was de boat-party. Schijnbaar is dit een van de beste feesten van het jaar hier, en alle internationale studenten hadden een ticket gekregen. Voor we de boot op gingen werd ik door iemand op mijn schouder getikt. Het was Christina. Zij was het vorige semester ook in Noorwegen, en we kennen elkaar heel goed. Dit maakte het feest er voor mij natuurlijk alleen maar leuker op. Toen de boot om 12 uur weer aan wal ging ben ik samen met Christina en haar vrienden nog wat gaan eten, en daarna gingen we naar de afterparty.

De volgende dag was een nationale feestdag in Duitsland, dus konden we mooi uitslapen. ’s Middags heb ik nog een tijdje met Christina langs de Rijn gezeten, en ’s avonds zijn we naar een wijnfestival gegaan, bovenop de helling van een berg. Toen de avond om was moest ik helaas afscheid van Christina nemen, ze kon maar 2 dagen blijven. De volgende keer dat ik haar zie wordt volgende maand in Spanje, samen met de rest van mijn M2F vrienden.

De dag daarop hadden we een excursie naar de stad Worms. Eerst zijn we naar een waterzuiveringsbedrijf gegaan, en vervolgens kregen we een tour door de stad. Klinkt leuk, maar het was oersaai. We bezochten alleen maar kerken en dergelijke dingen.

Aangezien we door de week nog niet genoeg lessen kregen, hadden we ook een les op zaterdag. Deze was echter veel eerder afgelopen als verwacht, en we hadden ’s middags mooi tijd om het park in te gaan. Hier hebben we vooral veel geluierd, gevolleybald, en ijs gegeten. Na het volleyballen kreeg iemand het idee om in de Rijn te springen. Omdat ik natuurlijk al had lopen opscheppen over de koude fjorden moest ik ook wel.. Het water was gelukkig wel lekker warm.

Na ons zwempartijtje gingen we terug naar het appartement waar ik verbleef om te douchen. Amy, een van de Engelse meisjes ging eerst. Na een paar minuten zagen we dat er water onder de deur door kwam. We riepen naar binnen of alles goed met haar ging, en ze zei “ja hoor, hoezo?”. Bleek dus dat ze het enorme gat in het douchegordijn niet had gezien, terwijl ze daar de hele tijd op richtte.. Na dit ongeval had ook Amy een reputatie. ’s Avonds hadden we een barbecue bij Gianpi, een van de Italiaanse studenten. Het was een erg gezellige avond, en ik heb vooral veel met Amy gepraat. Het was niet haar geluksdag, naast het douche-incident had ze ook nog een paar borden laten vallen, en nog wat andere ongelukjes.

De volgende dag hadden we een bootexcursie. Je kon duidelijk aan iedereen zien dat het de avond daarvoor laat was geworden. Ik was er echter niet zo blij mee dat iemand een filmpje had gemaakt terwijl we aan het hoeladansen waren (met rokjes en al) en dit aan Matthias (mijn begeleider) liet zien.. Nou ja, hij is wel wat van me gewend. Dit was ook weer een erg intensieve dag. Het was ongeveer 28 graden en we moesten naar de top van een berg(je) klimmen. Eenmaal terug bij de boot moesten we een half uurtje wachten. Helaas begon het ontzettend hard te gieten, en er was nergens beschutting.

De volgende dag begon weer met wat lessen, en ’s avonds hadden we weer een barbecue, deze keer bij de Britse delegatie. Ook dit keer werd het erg laat, maar het was weer erg gezellig. De volgende dag begon het slaapgebrek echt toe te slaan. De halve klas lag te slapen tijdens de eerste les. Nou moet ik ook zeggen, het was niet echt een interessante les. Na de middag hadden we les van de Finse docent. Dit was waarschijnlijk de meest bizarre les die ik ooit gehad heb. Ze was compleet onverstaanbaar vanwege haar vreemde stem en accent, en toen haar telefoon tijdens de les af ging schrok ze. Na ongeveer een halve minuut was ze erachter dat het haar eigen telefoon was, maar helaas wist ze niet hoe ze het geluid moest laten stoppen. Desondanks was deze les wel topvermaak!

’s Avonds hadden we weer een excursie: naar een wijnproeverij! Dit soort excursies vind je helaas niet in Nederland. Iedereen was nogal moe, dus deze keer zijn alleen de leraren uit hun dak gegaan. Ik ben benieuwd wat Matthias van de foto’s gaat vinden.. heh heh heh.

De volgende dag hadden we onze laatste les, en tevens onze laatste excursie. Het was verder niet zo’n interessante dag, maar het was leuk om te zien hoe Matthias en de Engelse leraar allebei met een kater in de klas zaten..

De dag daarop was er tijd om de presentatie voor vrijdag voor te bereiden. Ik werkte samen met een van de Finse meisjes, maar ze was een beetje stilletjes. We waren vroeg klaar, en ’s avonds ben ik nog even naar het appartement van de Engelsen gegaan. We hebben gezellig nog wat gedronken, maar toen ik naar huis wilde begon het te stormen. Amy had natuurlijk een raam open laten staan en onderhand haar hele slaapkamer laten overstromen.. Ik ben bang dat ze haar reputatie nooit meer kwijt raakt.

Na ongeveer een uur wachten moest ik er toch vandoor, maar dit was niet zo makkelijk. In de tijd dat het stormde was de hele weg ondergelopen. Desondanks ben ik toch veilig thuisgekomen, ook al was het met natte voeten.

Volgende dag hadden we presentaties. Deze gingen voor iedereen erg goed, en aan het eind van de middag kreeg iedereen een oorkonde. ’s Avonds was het natuurlijk weer tijd voor feest. We gingen door tot in de kleine uurtjes, maar rond 4 uur was het tijd om afscheid te nemen. Een aantal mensen vertrokken namelijk vroeg in de morgen.

Het is vreemd hoe je in slechts 2 weken toch een sterke band met sommige personen kan scheppen. Het voelde een beetje aan als het vorige semester, maar dan korter. Ook al waren het maar 2 weken, ik weet zeker dat ik hier vrienden voor het leven heb gemaakt. Ze zijn nu al aan het plannen voor een reünie, ik ben benieuwd..

Het waren twee fantastische weken! Het is jammer dat ze zo snel om waren.

- Ruud

  • 19 Juni 2010 - 20:55

    Pap En Mam:

    Hey die Ruud,

    We zijn blij dat je zoveel geleerd hebt in Duitsland :P
    Je hebt in ieder geval wel weer een hoop vrienden gemaakt. Keileuk zo'n internationaal gezelschap. En ja je hebt gelijk...zulke excursies heb je hier niet :) Misschien eens op school voorstellen haha. De omgeving is idd errug mooi, maarja..dat hadden we zelf al mogen bekijken :P
    Nu binnenkort je andere habitat. Ben benieuwd wat we daarvan vinden.
    Bedankt weer voor je onderhoudende verhaal....altijd weer een plezier om te lezen. We zien ons gauw,

    xxx Pap en Mam

  • 21 Juni 2010 - 11:05

    Jeroen:

    Je blijft wel vanalles meemaken zeg!! Mooi om al je belevenissen weer te lezen. Blijf ervan genieten en we horen het wel weer!

    Groetjes, Jeroen

  • 21 Juni 2010 - 12:59

    Roel Toonen:

    Ruudio!!

    Blij dat je ook nog een beetje mooi weer hebt mee gekregen. Ik moet denk ik op gaan passen dat je mij niet onder de tafel drinkt als ik terug kom, ben qua alcohol consumptie wel een beetje afgezwakt :P

    Met het tempo dat jij mensen leert kennen is niet meer normaalm, de tweede helft van je leven besteed je dadelijk alleen nog maar aan mensen bezoeken die je kent (en nog al eens ver weg kunnen wonen ;))

    Trouwens mooi he Lorelei? ben er vorig jaar nog geweest met Benji. Heb jij ook op die klif gestaan, een mooier uitzicht heb je daar bijna niet ;).

    Geniet nog maar van het mooie weer zolang het duurt en bis Spater :P

    /brofist

  • 23 Juni 2010 - 19:33

    Germa T.:

    He Noorman! Wat heerlijk voor je dat je zo veel contacten legt met medestudenten Je moet wel uitkijken dat je ze niet door overmatige alcoholconsumptie meteen weer vergeet. Staat zo slordig... leuk om de Lorelei weer eens op de foto te zien. Harrie o. en ik hebben daar ook wel eens een paar dagen doorgebracht en beneden langs de Rijn heen een weer gefietst en vervolgens veel te veel gegeten in een of andere stube. Ben benieuwd hoe je het inmiddels in Noorwegen hebt. dus ....typen vriend!
    Kijk er naar uit. liefs Germa t.

  • 27 Juni 2010 - 13:35

    Feike En Gerda:

    Hallo Ruud,
    Het is geweldig interessant om te lezen hoe je het daar maakt en wat je allemaal doet.
    Maar nu willen we je vooral feliciteren met jouw verjaardag en wensen je nog een ontzettend fijn verblijf daar.
    Groetjes van Tante Gerda en Oom Feike.

  • 28 Juni 2010 - 16:49

    Gerda En Feike:

    Hallo Ruud,
    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jouw vader.
    Wij kunnen hem niet bereiken dus vragen we jou om hem van ons te feliciteren als je hem tenminste ziet.
    Héél veel groeten van Tante Gerda en Oom Feike.

  • 03 Juli 2010 - 10:25

    Berry En Annemie:

    Ha die Ruud,

    Eindelijk weten we nu waar je uithangt! Wat een prachtig land en wat een prachtige omgeving. We kunnen ons voorstellen dat het daar vol te houden is.
    We hebben je helaas niet gezien, maar wel gehoord en ook gezwaaid naar je vanaf de andere kant van het fjord! Kei gaaf man.
    We zien je weer als je terug bent in Nld en wensen je langs deze weg nog een geweldige stageperiode toe!
    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bingen am Rhein

Sogndal: Reloaded

Recente Reisverslagen:

07 December 2010

Een jaar later

22 Oktober 2010

Herfst

28 September 2010

In het noorden van Engeland

06 September 2010

Halverwege

25 Augustus 2010

Viva España
Ruud

Actief sinds 07 Aug. 2009
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 25317

Voorgaande reizen:

07 April 2010 - 15 December 2010

Sogndal: Reloaded

07 Augustus 2009 - 19 December 2009

Sogndal

Landen bezocht: