En de klok tikt maar door.. - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Ruud Toonen - WaarBenJij.nu En de klok tikt maar door.. - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Ruud Toonen - WaarBenJij.nu

En de klok tikt maar door..

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

30 November 2009 | Noorwegen, Sogndal

Hoi iedereen!

Deze keer weer een korte update. Er is wederom niet erg veel gebeurd in de afgelopen 2 weken. Sinds we terug zijn van ons tripje naar de poolcirkel is de temperatuur weer gestegen en we hebben nu regenachtig weer. Het heeft tot nu toe welgeteld 1 dag gesneeuwd in Sogndal.

Toen we allemaal weer terug waren van de poolcirkel kreeg Christina haar broer Vito op bezoek. Hij bleef maar een week, maar ik heb wel ontzettend met hem gelachen. We hebben hem nog een woordje geleerd: Molen! Dit woord heeft hij nog vaak herhaald, vooral bij het proosten. Na 3 maanden met bijna alleen vrouwen te zijn omgegaan was het ook wel fijn om tijdens het uitgaan eens niet de enige kerel te zijn. De meiden kunnen sommige ‘mannengrapjes’ niet altijd waarderen.

De afgelopen 2 weken hebben vooral in het teken gestaan van rapporten schrijven. Na het examen van laatst hadden we 3 weken om 3 rapporten te schrijven, dus er was vrij weinig tijd voor andere dingen. Ik en mijn groepje waren afgelopen donderdag klaar met de rapporten, en sindsdien hebben we het een beetje rustig aan gedaan.

Afgelopen woensdag kwam Matthias nog even uitleg geven over de indeling van de rest van de periode. Blijkbaar zijn de coördinatoren iets te ambitieus geweest met het indelen van deze periode, en moeten we ongeveer 2x zoveel data verwerken als voorgaande jaren. Ook hebben we 2 weken minder dan andere jaren omdat ze er meer lessen in hebben gestopt. Blijkbaar hadden we 3 weken geleden al moeten beginnen met de analyse, maar dat ging een beetje moeilijk terwijl we met de 3 rapporten bezig waren. Nu worden er afspraken gemaakt om op bepaalde onderwerpen in te korten. Ik ben benieuwd.. het is in ieder geval zeker dat we het komende tijd nog druk gaan krijgen.

Ondanks de rapporten hebben we natuurlijk ook nog plezier gemaakt. Afgelopen donderdag was Dani jarig, en daarom heeft ze de avond daarvoor een feestje gegeven. Er waren veel mensen en we hebben een erg gezellige avond gehad.

Morgen hebben we onze laatste excursie, naar Hoddevik. Dit ligt vlak bij de westkaap van Noorwegen. Deze excursie is meer bedoeld als ontspanning voor we gaan beginnen aan het voorbereiden van de eindpresentatie. Ik ben erg benieuwd, maar daarover meer in de volgende update. Ik hoop overigens dat die interessanter wordt als deze.

Nog nauwelijks 3 weken.. de tijd gaat veel te snel.

Ik wil nog niet naar huis.

-Ruud

• 30 November 2009 - 09:31

Pap En Mam:

Ha die Ruud,
    Ik dacht al dat je op een ijsschots afgedreven was, maar dat schijnt maar niet te lukken he :P
    Ik hoop dat je voor je thuiskomst nog een tijdje flink ingesneeuwd raakt, en als ik op buienradar kijk, dan komt het kwik in Stryn (schijnt vlak bij Sogndal te liggen)de komende 14 dagen niet boven nul. Zelfs -10 en lager.:) ben benieuwd hoe betrouwbaar dat is :D
    Flink studeren en een beetje veel sneeuw is volgens ons een goede combinatie, dus we duimen voor jullie eindpresentatie en het weer natuurlijk. Maak er nog wat moois van en tot schrijfs nog maar een keer. Oh ja, en veel pepernoten komend weekend :P

• 30 November 2009 - 17:44

Jeroen:

En idd zo gaat de tijd ineens snel..
    Zo zie je ook maar dat die paar maanden dat je daar zit eigenlijk niks voorstelt :P;)

Geniet er nog van en succes met je studie..

Groetjes Jeroen

• 01 December 2009 - 20:35

Germa T.:

Hoi Ruud,
    lekker melig zijn jullie!
    Is goed tegen prestatiestress toch?
    Ik wens jullie allemaal veel sterkte en succes met jullie laatste opdrachten.
    Maak er wat van ennu, stotp al die mooie herinneringen goed weg.
    Polarbear- hug.
    Germa t.

• 03 December 2009 - 15:05

Roel:

Bruda,

Have fun die laatste weken nog. Ik ben alweer met mijn gedachten thuis. Ben nu vooral verslag en rapport aan het afmaken. Lekker dagen maken van 16 uur hmmm :P geniet van die laatste weken

Toedels