Korte nachten in Sogndal - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Ruud Toonen - WaarBenJij.nu Korte nachten in Sogndal - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Ruud Toonen - WaarBenJij.nu

Korte nachten in Sogndal

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

15 Juli 2010 | Noorwegen, Sogndal

Hoi iedereen

Sinds ik terug ben van mijn uitstapje naar Duitsland heb ik het ontzettend druk gehad. Ik had Officieel nog drie weken van mijn stage over. De eerste week heb ik besteed aan microscoopanalyse. Daarna had ik nog twee weken om mijn rapport te schrijven. Makkelijker gezegd dan gedaan, want ik had zoveel data verzameld dat het maar moeilijk in twee weken kon passen. Uiteindelijk is het gelukkig toch gelukt, en het resultaat mag er zijn.

De eerste week dat ik weer terug was, was ook meteen de week dat alle (4) internationale studenten naar huis gingen. We hebben wel wat lol samen gehad, maar ik had met deze mensen niet de binding die ik vorig jaar met sommige mensen had. Ik vond het alleen wel jammer om Ekki te zien gaan, met hem heb ik het altijd erg goed kunnen vinden.

Daarnaast heb ik met mijn verjaardag nog wat bezoek gehad. Het waren twee vreemde toeristen. Ze noemden zichzelf Pap en Mam. We hebben het erg gezellig gehad en ik vond het leuk dat ze langs waren geweest.

De nachten zijn op het moment erg kort in Noorwegen. Het wordt rond half 1 ’s nachts een keer ‘donker’ en rond half 3 is het alweer licht. Het is moeilijk in slaap vallen als de zon in je ogen schijnt. Toch blijf ik me hierover verbazen. Het is een bizar gevoel om om 3 uur ’s nachts voor je raam te staan en naar buiten te kijken terwijl het licht is.

Ondanks dat ik nu alleen in de studentenflat zit en bijna alle studenten uit Sogndal weg zijn voel ik me helemaal niet alleen. Op de eerste plaats omdat de huisbaas zo nu en dan kamers verhuurd aan toeristen. Oh, wat ben ik daar blij mee. (niet dus) Op de een of andere manier zijn het altijd de luidruchtige mensen die in mijn flat verblijven. Daarnaast is er nog een andere reden dat ik me niet alleen voel.

Daarnaast was er natuurlijk het WK voetbal. De poules heb ik niet zo gevolgd, ik ging er van uit dat Nederland het wel zou halen. Vanaf de 8e finales heb ik de wedstrijden in Meieriet gekeken, op het grote scherm. Het was wel grappig om te zien hoe de zaal voller werd hoe verder Nederland kwam. Tijdens de halve finale zat het al vol. (voor de helft met Nederlandse toeristen natuurlijk) De meeste voldoening haalde ik natuurlijk uit de wedstrijd tegen Brazilië. Bijna iedereen verwachtte dat ze zouden winnen, maar het mocht niet zo zijn. (die arme Brazilianen) Na de wedstrijd ben ik ook erg trots in mijn oranje shirt terug naar huis gelopen.
Het is jammer dat de finale is zo is verlopen, maar we hebben tenminste weer eens de finale gehaald!

De laatste anderhalve week ben ik constant bezig geweest met me voorbereiden op mijn reis die ik ga maken. Het originele plan was om voor 2 weken naar Spanje te gaan, en daarna een week in Nederland te blijven. Vanwege… onverwachte complicaties ben ik echter gedwongen om eerst een tussenstop in Engeland te maken. Ik vertrek over 2 uur, daarom ben ik ook een beetje haastig aan het typen.

Al met al gaat mijn rondje Europa ongeveer 3 weken duren, ik heb er zin in! Ik kan ook zeker niet wachten op mijn eerste bestemming.

Volgende stop: Engeland.

-Ruud

  • 15 Juli 2010 - 11:22

    Roel:

    Onverwachte complicaties... dat is geen tussenstop, maar een omweg :P Nja anyway veel plezier met je eurotrip iig. Hier heb ik nu even mooi weer dus ga ik van het weekend van genieten ^^... ben al weer bijna net zo wit als de gemiddelde nederlander zo weinig zon de laatste tijd :(

    Nja toedels
    /brofist

  • 15 Juli 2010 - 16:47

    Pap En Mam:

    Wat je maar een complicatie noemt ;) haha
    Ik ben wel heel blij dat wij ook bij dat rondje europa horen :P
    We wensen je heel veel plezier in Engeland en in Spanje. Geniet van oude en nieuwe vriendschappen en neem het er maar goed van. Het is zwaar genoeg geweest en in augustus begint de finale voor jou :)
    Nogmaals...geniet van alles en tot gauw :D

    liefs Pap en Mam

  • 15 Juli 2010 - 20:51

    Berry En Annemie:

    Hoi Ruud,

    Ja, inderdaad. Leuke complicatie zullen we maar zeggen :-)

    We sluiten ons helemaal bij de woorden van je ouders aan en wensen je vooral een paar fijne weken toe!!

    Lieve groetjes van ons allen.

  • 25 Juli 2010 - 13:18

    Germa T.:

    He Noorman,
    Goed man, dat je ondanks de korte nachten je verslag op tijd hebt afgekregen. Je kunt zeker trots zijn. Hopelijk bevalt je "Ëuropatour"
    Kan ik daar ook mee in je rugzak of wordt dat te lastig..?? Sorry dat ik wat laat reageer, maar ik krijg altijd via mijn werkmail bericht als je weer een nieuwe blog hebt geplaatst en nja, daar kijk ik de laatste weken ook niet op. lekker he, vakantie
    Liefs germa t.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Sogndal

Sogndal: Reloaded

Recente Reisverslagen:

07 December 2010

Een jaar later

22 Oktober 2010

Herfst

28 September 2010

In het noorden van Engeland

06 September 2010

Halverwege

25 Augustus 2010

Viva España
Ruud

Actief sinds 07 Aug. 2009
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 25357

Voorgaande reizen:

07 April 2010 - 15 December 2010

Sogndal: Reloaded

07 Augustus 2009 - 19 December 2009

Sogndal

Landen bezocht: