Het eerste weekend - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Ruud Toonen - WaarBenJij.nu Het eerste weekend - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Ruud Toonen - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

10 Augustus 2009 | Noorwegen, Sogndal

Hoi iedereen. Op deze pagina ga ik een beetje mijn ervaringen in het idylische plaatsje Sogndal bijhouden.

Laat ik maar beginnen met de heenreis. Ondanks dat we op tijd vertrokken waren was het vanwege een file toch nog een beetje haasten op het vliegveld. Geen paniek gelukkig, vanaf dat moment ging alles goed. Het was een mooie vliegreis naar Oslo, en over het vliegtuig zelf mag ik ook niet klagen.

Toen kwam ik bij mijn overstapvlucht. Tot mijn grote verbazing was dit een propellervliegtuigje. Daar moest ik toch even een foto van hebben. Dusss.. tegen de tijd dat ik die foto had genomen waren alle goede plekken bezet. Highfive Ruud! Ondanks het afraden van diverse mensen had ik geen keus om onder de motor te gaan zitten.. naast de nooduitgang.. waar je fijn tussen de kiertjes door naar buiten kon kijken. De vlucht zelf was best mooi, over besneeuwde toppen en op het einde door het fjord heen.

Nadat ik halfdoof uit deze vliegende vuilnisbak stapte werd ik wel een beetje overweldigd door de mooie omgeving.. Nogal moeilijk uit te leggen dus ik laat de foto's voor me spreken.

Mijn kamertje valt me zeker niet tegen, het is (naar Nederlandse standaarden) vrij groot. Ik denk alleen niet dat ik deze vier maanden veel tijd op mijn kamertje door ga brengen.

De volgende dag ben ik een beetje rond gaan kijken in Sogndal. Wat boodschapjes gedaan, en een nieuwe telefoonkaart gekocht. Tot mijn grote verbazing verkopen ze hier in de supermarkt ook gewoon pindakaas. Tot mijn niet zo grote verbazing smaakte deze helaas naar bagger. Vervolgens heb ik gezocht naar een paadje de bergen in. Vreemd genoeg was deze erg moeilijk te vinden. Achteraf blijkt dus dat dit paadje vlak achter mijn huis ligt. Highfive 2!

Zondag was er sprake van een korte introductie. Er werdt een rondleiding gegeven en informatie over Sogndal zelf. Voor de rest heb ik er een beetje een luie dag van gemaakt. Mijn medestudenten en huisgenoten komen trouwens uit alle hoeken van de wereld. Er zijn studenten uit Nederland (doh), Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Engeland, USA, Australië, Zambia, Bali, en uit China.

Vandaag was de officiële opening van het semester. Dat houd in: Langdradige hoorcolleges met zogenaamd praktische informatie en registreren bij het lokale politiebureau. Ironisch genoeg hadden alleen de Nederlanders hier moeite mee. (lang verhaal)

's Avonds hebben we nog wel een mooie boottrip door het fjord gemaakt.

Dusssss.. tot zover mijn eerste verslag(je) over mijn verblijf in Sogndal. Ik zal proberen deze pagina zo vaak mogelijk te updaten. (maar niet te vaak)

Eerste indrukken kloppen niet altijd, maar ik weet bijna zeker dat ik hier een erg leuke tijd tegemoet ga.

-Ruud

  • 11 Augustus 2009 - 09:48

    Pap En Mam:

    Hoi kerel,

    Ik geloof dat wij ons hier de haren uit het hoofd moeten trekken en niet jij. Wat is het daar schitterend. We zijn gewoon jaloers. Een prachtig fjord. En ook nog met een vliegtuig uit papa's tijd mogen vliegen. Het studentenhuis ziet er wel effe anders uit als je zou verwachten. Wel mooi trouwens. Ik hoop van binnen ook. Het zullen wel bijna allemaal houten huizen zijn daar. Ik denk dat je eerste indruk uit gaat komen dus geniet ervan. Heel veel liefs van ons en Juultje.
    Tot schrijfs xxxxxxx

  • 11 Augustus 2009 - 10:12

    Roel:

    Eeey brudah!!

    vette sjit daar joh, ziet er toch uit alsof t er toch een beetje koud is daar, maar zeeeker wel de moeite waard als ik t zo lees ;) tis trouwens ook een vliegtuig uit mam's tijd, dat ze zich maar niks verbeeld :P anyways ik ga zo maar weer eens wat nuttigs doen, weet nog niet wat.... maar houd ons op de hoogte!!

    greetz

  • 12 Augustus 2009 - 22:27

    Kim (collega :P):

    Hee Ruud!

    Zo, op dag 1 al een hoop meegemaakt!Dat vliegtuigje haha, schitterend :D

    Nederlanders.. Stop ze in een ander land; ze blijven hetzelfde :P

    Mooie foto's, mooi verhaal.Ik kom regelmatig even kijken op je site.

    Groetjes!

  • 12 Augustus 2009 - 23:41

    Anja (collega):

    Hoi Ruud,
    Leuk voor je dat de eerste indruk meteen goed is. Ik kom net als Kim regelmatig kijken op je site. We missen je nu al bij de pipa. Groetjes.

  • 14 Augustus 2009 - 01:16

    Serat:

    Hey Ruud,

    Heb je helaas niet persoonlijk veel plezier kunnen wensen, dus doe ik het maar via deze weg.

    Maar...wow, wat een vette lokatie! Ziet er echt mooi uit. Geniet ervan!! Ik heb mezelf tot de mailinglijt toegevoegd, kan ik er ook een beetje van meegenieten (-;

    Serat

  • 16 Augustus 2009 - 05:09

    Ted,carla En De Kids:

    hoi ruud

    we willen je effe heel veel plezier daarzo wensen en wat is het daar mooi joh gewoon weg prachtig dus veel plezier en pas goed op jezelf hoor

  • 16 Augustus 2009 - 19:50

    Roos:

    Hoi Ruud!

    Ik weet nog dat je me vertelde dat je naar Noorwegen wilde.. En nu zit je er al! :D

    Wat is het daar mooi! Wauw!

    Ik wens je een hele fijne, leerzame tijd toe. Geniet er van!!

    Liefs, Roos

  • 17 Augustus 2009 - 11:14

    Feike En Gerda:

    Hallo Ruud,
    Ik moest even op de site kijken hoe het je daar afgaat, maar ik denk dat dat geen probleem kan zijn.
    Het ziet er daar prachtig uit en daar moet je vooral van genieten en natuurlijk ook een beetje van de studie.
    Om nou te zeggen dat ik zo jalours ben als je pap en mam kan ik niet zeggen, ik heb namelijk een hekel aan kou.
    Maar Tante Gerda en ik wensen je een heel fijn verblijf daar.
    Groetjes Oom Feike.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Sogndal

Sogndal

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2010

Het mooiste land ter wereld

07 December 2009

Aan het randje van de wereld

30 November 2009

En de klok tikt maar door..

09 November 2009

Boven de Noordpoolcirkel

04 November 2009

Studeren hoort er ook bij
Ruud

Actief sinds 07 Aug. 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 25363

Voorgaande reizen:

07 April 2010 - 15 December 2010

Sogndal: Reloaded

07 Augustus 2009 - 19 December 2009

Sogndal

Landen bezocht: