29 dagen later.. - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Ruud Toonen - WaarBenJij.nu 29 dagen later.. - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Ruud Toonen - WaarBenJij.nu

29 dagen later..

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

17 Mei 2010 | Noorwegen, Sogndal

Hoi iedereen.

Mijn laatste update is alweer een tijdje geleden. Dat komt vooral omdat ik niet zoveel interessants te melden heb. Het leven in Sogndal is erg rustig. Alles gaat gewoon zijn gangetje hier.

Desondanks heb ik natuurlijk wel weer het een en het ander meegemaakt. 24 april was het hier Russefest. Dat is een feest voor diegenen die hun laatste schooldag op de middelbare school hebben gehad, maar iedereen feest natuurlijk gewoon vrolijk mee. ’s Avonds in Meieriet heb ik niet meegefeest. In plaats daarvan heb ik als beveiliging gewerkt. Naar het schijnt is dit een van de meest onrustige avonden in het jaar, maar op een paar opstootjes na heb ik daar gelukkig niet veel van gemerkt. Toen de tent rond 3 uur ’s nachts dicht ging hebben we met de crew nog een afterparty gehouden. Drank enzo was op kosten van Meieriet, dus we deden het niet zuinig aan. Om die reden weet ik ook niet zoveel meer van die avond.. Het enige wat ik weet is dat ik ongeveer om 8 uur ’s ochtends thuis was.

Verder zijn er een aantal concerten geweest. Die vrijdag daarna ben ik samen met Ekki en Martin (toevallig allebei mijn ex-buren) naar zo’n concert geweest, en we hebben ons prima vermaakt. Vorige week zaterdag zijn we met een groep internationals (ik, Ekki, de zambianen en de polen) naar Leikanger geweest. Hier hebben we een museum bezocht waar ze lieten zien hoe de Noren vroeger woonden. Het was best interessant, maar musea zijn niet helemaal mijn ding. Vervolgens zijn we naar de staafkerk van Leikanger geweest. Het was best mooi, maar wel iets kleiner als ik verwacht had.

Omdat het erg mooi weer was (hier wel ja) hebben we daarna gebarbecued. Op zijn Noors natuurlijk, met hamburgers en hotdogs. ’s Avonds zijn we weer uitgeweest.

Naast uitgaan en zombiefilms kijken heb ik natuurlijk ook nog mijn stage. Het is nog steeds erg hard werken. De eerste weken heb ik de dichtheid en het organische stofgehalte van de twee long cores gemeten. De resultaten waren perfect, dus heeft mijn begeleider me mooi nog meer werk gegeven. Nu zit ik iedere dag achter de microscoop om grondmonsters te analyseren. Deze week gaat het gelukkig wat interessanter worden, want ik mag de sedimentologyklas gaan begeleiden bij hun praktische werk. Ik ben erg benieuwd.

Vandaag was het 17 mei; de Noorse onafhankelijkheidsdag. Schijnbaar is dit de belangrijkste feestdag van Noorwegen, maar daar heb ik niet zoveel van meegekregen. Waarschijnlijk omdat het weer een beetje bagger was. Ik heb wel naar de optocht gekeken.

Zoals ik zei, afgelopen weken is alles een beetje zijn gangetje gegaan. Gelukkig komt er vanaf deze week verandering in, want ik begon me al een beetje te vervelen. De dagen worden langer en de nachten worden korter. Het is hier pas om half 12 ’s avonds compleet donker en het is om 4 uur alweer licht.

Tot gauw iedereen.

- Ruud

  • 18 Mei 2010 - 07:59

    Roel:

    Yow bruda,

    Nou lekker rustig is ook niks mis mee, hier in Xai Xai is het ook niet echt druk, hoewel ik wel veel werk te doen heb. Weet niet of je nog een hele familie bent, aan de grafstenen te zien WAS je een familie :P. Doe maar lekker rustig aan daar want je hebt nog lang genoeg te gaan. Heb het weekend ook slecht weer gehad, maar dat is nu alweer voorbij, de zon bakt alweer :)
    /brofist

  • 18 Mei 2010 - 11:31

    Mam:

    Ha die Ruud
    Nou...gelukkig heb je er nog een verhaaltje uitgekregen. Ik was al bang dat het TE rustig zou zijn,maar blijkbaar gebeurt er toch nog wel het een en ander. En als je niks meemaakt...schrijf je ook niet...en heb je straks een boek van niks haha:).
    Maar zonder gekheid...het is gewoon nog steeds heeeeel erg mooi daar.En ook een leuke buurt-egel heb je daar. Goeie foto!!!!
    Ik hoop dat de praktijkbegeleiding van de sedimentologyklas je bevalt. Ik denk het wel...het is in ieder geval effe wat anders. Nou...tot schrijfs maar weer en veel plezier vóór de klas :P
    liefs Mam

  • 18 Mei 2010 - 12:58

    Roel:

    Btw, heb je 28 dagen gewacht voor de toepasselijke titel? of is da toeval :D

  • 18 Mei 2010 - 12:58

    Roel:

    29...

  • 18 Mei 2010 - 15:29

    Germa T:

    Hey Noorman! Wist niet dat jij zo kon beesten 's nachts. Je hebt het goed afgekeken van je collega's! Zegtie ook nog dat het saai is... Fijn dat je sedimentenanalyse zo goed gaat. Kun je iets schrijven over de info die je daar allemaal uit kunt halen? Je kunt toch ook je egeltje even laten wroeten en resultaten latenuitpoepen? Oh je, ik heb er ook geen verstand in. gauw weer je rugzak in.
    liefs en veel succes.
    Germa t.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Sogndal

Sogndal: Reloaded

Recente Reisverslagen:

07 December 2010

Een jaar later

22 Oktober 2010

Herfst

28 September 2010

In het noorden van Engeland

06 September 2010

Halverwege

25 Augustus 2010

Viva España
Ruud

Actief sinds 07 Aug. 2009
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 25365

Voorgaande reizen:

07 April 2010 - 15 December 2010

Sogndal: Reloaded

07 Augustus 2009 - 19 December 2009

Sogndal

Landen bezocht: